AMSFG. Fons Espuña – Ibañez. Autor: Desconegut. Màquina i vagons del tren de Sant Feliu en una parada (1960 – 1965). |
L’agost de 1891 es va fer la primera prova de la línia entre Sant Feliu, Castell d’Aro i Santa Cristina amb les locomotores de la casa Locomotivfabrik Krauss & Cie de Munic. El trajecte es va realitzar en 10 minuts a una velocitat de 30 km per hora. Després d’un any d’obres, el 24 de juny de 1892 el Govern va autoritzar l’inici de l’explotació. Tres dies després es realitzava el primer viatge oficial a Girona: els membres del Consistori i altres personalitats van anar a rebre Joan Casas, promotor del projecte. El dia 30 es va inaugurar la línia, que havia estat beneïda el dia abans. En el finançament del projecte s’hi va implicar tot el poble: el capital inicial, 2.000.000 de pessetes, va ser dividit en accions de 100 ptes que pràcticament tothom va comprar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada