El 1258, l’abat Gerald de Sant Feliu de Guíxols va fer concessió d’un terreny per a la creació d’una drassana, entre la riera del Monestir i la plaça del Mercat, en la qual van ser construïts tot tipus de vaixells. L’any 1282, durant el regnat de Pere III el Gran, es van construir “naus, llenys, tarides i galeres” a les nostres drassanes, d’acord amb la política d’expansió per la Mediterrània empresa pel rei català.
Durant el segle XV Sant Feliu de Guíxols va constituir un referent en l’àmbit de la navegació. Comptava amb una llotja -documentada des del 1402- on els mercaders deliberaven sobre els seus assumptes. El 1443 Alfons IV el Magnànim va autoritzar que Sant Feliu de Guíxols tingués Consolat de Mar, que competia directament amb el de Barcelona i que va existir fins el Decret de Nova Planta (1716). L’any 1493 Ferran II el Catòlic concedí el permís per a la construcció del moll medieval.
En la primera meitat del segle XV es van fabricar tres galeres, una de les quals va ser la Grande Real, la més gran construïda fins aleshores, amb capacitat per a 1.500 bótes. Alhora, els mestres d’aixa de Sant Feliu eren requerits sovint a Barcelona per construir embarcacions.
Durant el segle XV Sant Feliu de Guíxols va constituir un referent en l’àmbit de la navegació. Comptava amb una llotja -documentada des del 1402- on els mercaders deliberaven sobre els seus assumptes. El 1443 Alfons IV el Magnànim va autoritzar que Sant Feliu de Guíxols tingués Consolat de Mar, que competia directament amb el de Barcelona i que va existir fins el Decret de Nova Planta (1716). L’any 1493 Ferran II el Catòlic concedí el permís per a la construcció del moll medieval.
En la primera meitat del segle XV es van fabricar tres galeres, una de les quals va ser la Grande Real, la més gran construïda fins aleshores, amb capacitat per a 1.500 bótes. Alhora, els mestres d’aixa de Sant Feliu eren requerits sovint a Barcelona per construir embarcacions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada